I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alternativ till norton antivirus

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-07-12 21:22

Alternativ till norton antivirus

Vill prova något annat nu, vilket antivirusprogram och varför?

2006-07-12 21:45
psst kolla in Faq:en där ståre en lista =)

annars kan du ladda ner o testa från ett pålitligt hemsida www.download.com

dom har en topplista på allt.

cheers!
Adjöö..adjööö saa jaaag

2006-07-13 00:41
tack, men. i faqen står inte varför vissa är bra + att jag vill inte ha gratisprogram ;]

2006-07-13 00:47
En brandvägg är bra att ha, virusprogram förstör datorn.

2006-07-13 01:03
www.nod32.com använder jag , 30-dagars gratisversion men efter 30 dagar installerar man bara om det som om inget hade hänt ^
Niceness!

2006-07-13 10:13
jag använder numera ZoneAlarm Security Suite
med ZoneAlarm firewall pro, samt Antivirus.

det är ett jättebra prog som ger mig full kontroll över vad som sker på datorn.. minsta ändring nåt prog vill göra säger den ifrån.. osv osv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-13 10:19
crashworkZ:

Eh, förstör datorn?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-07-13 10:24
Instämmer med föregående talare

Say what? Pajjar datorn?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2006-07-13 17:13
han menar väl att det tar mycket cpukraft och laggar ner datorn men nåt sånt har jag då aldrig märkt.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2006-07-13 17:36
Då får man fan ha en pissig dator om det ska lagga för ett virus progg...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2006-07-16 17:42
Givetvis menade jag inte att programmet fysiskt sett förstör din dator, det är dock fulltständigt meningslöst och onödigt. Allt du behöver är en brandvägg, ingenting märkvärdigt. Använder du Internet Explorer kan Ad-aware vara en bra idé, annars föreslår jag Mozilla Firefox.

Varför krångla till det?

2006-07-16 20:04
crash:

brandvägg skyddar inte mot virus, vissa javisst men långt ifrån alla.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-17 18:40
AEAP P23

I såna fall ska man själv ladda ner viruset till datorn.

En brandvägg är som bromsar på bilen, antivirus är som att klä den i ett metertjockt lager av skumgummi.

2006-07-17 20:34
Andvänder också nod32 som antivirus..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2006-07-17 20:37
AntiVir!

Gratis o funkar jättebra
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2006-07-17 22:43
crashwork du snackar skit. en brandvägg skyddar inte mot virus!

2006-07-18 22:55
Lebanner P20
Det är snarare du som är ignorant. Enda sättet att få virus om du har en brandvägg är om en hacker skulle göra intrång på din dator. Visst kan du ladda hem det själv också, men gör du det är du så förbannat inkompetent att du får skylla dig själv.

Har du däremot bara ett antivirusprogram kommer din dator bli utsatt mot tusentals virus, dock lär förhoppningsvis ditt program hitta dem och även ta bort dem, alternativt sätta dem i karantän.

Jag har under 6 års tid på internet inte en enda gång använt mig av ett antivirusprogram, mitt enda skydd har vart en gammal router med inbyggd brandvägg. Ta gärna fram oddsen mot att jag inte skulle fått något virus under denna tid, om min brandvägg nu inte skyddade mig.

Virusprogram är bra, om du sitter och tankar virus på nätterna.

2006-07-18 22:56
"Anti Virusprogram är bra, om du sitter och tankar virus på nätterna. "