I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Grafikkortsproblem som aldrig ger sig!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-06-21 20:50

Grafikkortsproblem som aldrig ger sig!

Whoa

Jag köpte en dator för nåra månader sen från Datorbutiken.com
efter tips från vänner och folk på whoa
innehållande :

MSI K8N NEO4-FI nForce 4 Ultra 4DDR
AMD ATHL 64 VENICE 90NM 3200+ 2.0
CORSAIR TWINX1024 2X512
POINT OF VIEW GEEFORCE 7300 GS 256 MB (GRAFIKKORTET )

sen fungerade datorn utmärkt i ca 1 månad, innan blåskärmen dök upp med denna rad= "STOP
OP: 0x0000007ECO, COOOOOO5, 0X805270B74,0XFA2FOEC, OXF7A2EDE8"

Jag formaterade då datorn, och installation av cd skivan fungerade bra men när jag startade om datorn och aktiverade drivers i enhetshanteraren fick jag upp samma blå skärm
och windows gick inte att komma in i .

Efter en lång tid av tvekande
och inga
resultat av sökningar och frågor utan svar,
så bestämde jag mig för att lämna in den på "service"
som kostade mig 400 kr!

där låg den 2 veckor , och nu är den tillbaks men jag har inte blivit fri från problemet!

På butiken påstod
dom först att min XP nyckel va ogiltig och det var det som orsakade problemet, sen ändrade dom sig till
att min windows version var dåligt crackad.
Men jag har testat alla möjliga windows versioner, och t.om min gamla IBM från 1868 funkar bättre än min nya mer "värsting dator" som till en början fungerade bra!

Och en kompis har samma dator förutom grafikkkortet och kör med samma OP

Men dom på butiken sa att det funkade felfritt med deras "orginala " windows på en test hdd, villket verkar konstigt.
Och att det inte va fel på något kort i hela datorn.

Jag testade med ett gammalt PCI grafikkort och då sken det på med datorn och blåskärmar försvann direkt!

Jag jobbade länge för att få ihop datorn, som skulle lösa mycket problem. Men jag har ingen användning för den och den börjar damma nu=/

väldigt tacksam för den som kan det minsta inom det här området, och alla svar jag kan få!