I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Guide: Hur man får TV-tablå på skrivbordet

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-06-19 19:44

Guide: Hur man får TV-tablå på skrivbordet

Nu är jag less. Jag är otroligt jävla less på alla lata jävlar som inte kan göra något själv. På alla som förväntar sig att serverat på silverfat. På att slippa att 50% av alla trådar handlar om hur man får TV-tablå på skrivbordet. Därför skrev jag ihop en snabb lite guide, hoppas att folk läser där istället för att skapa en ny tråd när dom har glömt adressen till google.


1. Börja med att ladda ner samurize

2. Installera nu samurize på valfri plats på hårddisken.

3. Nu behöver vi ett plugin för att kunna visa TV-tablåerna på skrivbordet. HÄR finns det.

4. Unzippa nu filerna till C:\Program\Samurize\Scripts (eller vad ni nu installerat det).

5. Starta programmet (C:\Program\Samurize\Config.exe). Tryck på Add meter > Add active script (bild)

6. Tryck nu på Source , sen under Select script väljer vi GetTV . Under där har vi Select function to run , där väljer vi vilken kanal vi vill visa. Och som ni ser står det GetSVT1 , GetBarSVT1 och GetNextSVT1 osv.

GetSVT1 visar vad som visas på 1an just nu.
GetBarSVT1 använder man bl.a när man ska göra bars, alltså en mätare som visar hur långt programmet gått.
GetNextSVT1 visar alltså nästa programmet som kommer på 1an.


Klarar ni det inte nu, skippa idén. Glöm det. Använd då antigen TV.nu eller TVProgrammet.se

Glöm inte bort att ni ska våga testa er fram, annars kommer ni inte lära er något. Det finns självklart massvis med olika inställningar man kan göra, men det pallar jag inte gå igenom.

peyz!