I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp!!! - Få tillbaka förlorad data

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-05-25 20:11

Hjälp!!! - Få tillbaka förlorad data

Jag råkade precis ta bort en jäkla massa foton från min data. Alltså inte till papperskorgen utan radera dem helt. Kan jag få tillbaka dem på något sätt?

2006-05-25 20:17
GetDataBack fixar biffen med största sannolikhet.

2006-05-26 06:09
Fick tillbaka runt hälften av bilderna med ett freeware program som jag hittade på nätet. Klantigt nog så installerade ju jag det programmet på samma hårddisk som jag hade bilderna. Jag kan komma åt alla bildfiler men endast hälften går att öppna.

Finns det något sätt att rädda dem andra?

//Grymt tacksam redan

2006-05-26 06:27
OK. Men vi snackar kanske 500 bilder på mellan 0,5 och 1 Mb styck. Alltså minst 250Mb bilder som försvunnit för ett program på 4Mb?

2006-05-26 07:12
"Dessutom: Man återställer ALDRIG till den hårddisk man försöker återställa ifrån: Data skrivs över." Fan va dum jag känner mig nu. Borde jag listat ut :(

Tack för all hjälp och info. Grymt jäkla tacksam.

2006-05-26 10:37
OK. Har lite fler funderingar:

!) Jag fick söka efter bilderna i det här programmet eftersom jag inte hittade mapparna med alla bilder. Dem bilderna va antingen ok eller funka inte alls.
Men sen hittade jag en av mapparna på en plats som den inte borde vara överhuvudtaget, trots att jag redan hade dessa bilderna så provade jag och spara dem. Dem bilderna kan jag öppna men där finns ett grått fält längst ner som är olika stort beroende på vilken bild. Varför?

2) Sen har jag 2 hårddiskar på datorn, då borde jag bara kunnat installera programmet samt spara bilderna till den hårddisken som jag inte hade några bilder/windows på. Eller?

//Informations-törstig som aldrig förr :)

2006-05-26 11:24
Fattar inte varför jag skolka så mkt från skolan. Det e fan nice och lära sig saker. Idag lärde jag mig också att man kan använda potatismjöl för att separera vätska från textil, tex Coca Cola från matta.