I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-05-25 18:37

windows xp problem

så här ligger d till..

jag skulle instalera om xp så harjag fått lite problem som gör mig galen..

allt från början..

jag stoppar in xp skivan..trycker på tab för att bestämma att den ska läsa först från cd/dvd
allt går som d ska..blå skärm kommer fram..sen ska jag instalera drivrutiner, trycker f6 o kör in diskett..
så kommer man fram till ny blå skärmn där d står om jag ska instalera windows lr reperera en installation.
väljer att instalera windows så kommer d fram ny blå skärm..d står inget förutom längst ner finns det en grå sträck..o i den står d typ "198243 mb ide 0 på buss udnersöker" men d håller på i över eh halvtimma..(d har alltid tagit lång tid för mig)

ifall kommer jag fram till ny blåskärm där d står vilken hårdsik jag vill instalerar windows på..lr vilken partition lr om jag vill skaffa en ny partition..så jag instalerar den .hårdisken formateras. datan startas om windows loggan kommer fram..sen blir d svart..efter kanske 20 min kommer windows instalationen igång..( det har aldrig tagit så lång tid innan för mig )

tålamod..visst hela skiten har instalerats.
nu när jag startar datan tar d skit lång tid att komma fram till själva skrivbordet..o när jag väl kommer fram till den så e allt skit segt..allt..när jag tycker upp program osv..

va har jag gjort för fel?

2006-05-25 19:08
kan tänka mig att du inte formaterat om datorn utan bara instalerat om windows och att det nu körs 2 windows på din dator vilket drar extremt mycket ram minne och gör din dator seg.. å andra sidan vet jag inte ett piss om datorer och brainstormar bara.. vore skoj om jag hade rätt då jag värkligen inte vet något om datorer... :P

2006-05-26 00:45
Vi har ingen aning vad det är för dator heller..kan vara att det är för lite plats i hårdisken..för lite minne...

Hoppas det fixar sig!
Adjöö..adjööö saa jaaag

2006-05-26 17:06
tack för all hjälp..
jag gjorde så här..jag kanske glömde skriva att jag hade 2 hårddiskar..en maxtor på 200g o en samsung på 80gb
allt shit brukade jag ha på den stora o operativ systemet på den lilla..

kom percis hem o bestämde mig för att koppla ur den stora hårddisken..gjorde det..o startade datan..allt funkar perfekt nu..men d ända jag e orolig över är om d som fanns på den 200giggan e kvar..???

2006-08-25 11:00
så då hade jag i alla fal rätt i det att jag itne kan något om datorer

2006-08-25 12:22
Swing P2:
Säker på att du inte hade XP installerat på den stora HD:n, el. installerade XP där nu?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/