I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Feta datorproblem - hjälp snabbt

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-05-20 13:14

Feta datorproblem - hjälp snabbt

Detta är helt cp. Jag har inte gjort NÅGONTING. Igår kväll/inatt funkade den hur bra som helst, sen har jag sovit. Vaknade nyss och skulle sätta mig där och måste installera om mIRC av en anledning. Efter det så kan jag inte starta några program. Vilket program jag än startade, så startades mIRC istället. "jaha" tänkte jag och startade om datorn för att se om det blev bättre, nej. Icke. Istället för att alla program jag har i autostart startas så startas 11 mIRC. INGET annat program startades. Då tänkte jag att om jag avinstallerar mIRC borde problemet försvinna, så jag gjorde det. Nu helt plötsligt vet datorn inte hur den ska öppna .exe-filer. Allt som händer är att "Öppna med"-rutan kommer upp.

Ska jag starta Lägg till/Ta bort program så får jag upp en ruta där det står "c:\windows\system32\rundll32.exe
Det gick inte att hitta programmet"

Har testat att byta rundll32.exe-fil, men funkar inte. Jag vet fan inte vad jag ska göra. Allt jag har startat nu är Firefox, och jag vågar inte stänga det med risk att det inte går att öppna igen.

En sak som jag höll på glömma. Det går inte ens komma in i Systemåterställning, har redan testat :/.

Och jag vill undvika att formatera, så någon som har en liten, liten aning om vad det kan vara?

peyz!