I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan inte spela upp filmklipp i webbläsaren..

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-05-06 17:36

Kan inte spela upp filmklipp i webbläsaren..

Det är så att när jag vill spela upp ett filmklipp på datorn från t.ex break.com eller nån liknande sida så hänger det sig. I både internet explorer 6 och senaste firefox. I internet explorer 7 betan hänger det sig inte men det kommer inte upp nån video.
Jag antar att det är något som är fel på windows media player eftersom det är det programmet som webbläsarna använder för att spela upp filmer med.
Jag har testat att installera om både firefox och mediaplayer utan framgång. Har dessutom formaterat datorn men problemet kvarstår. Jag har formaterat och installerat både med xp pro sp2 (olaglig) och home edt sp2 (laglig). Har även testat att installera med windows xp home utan sp2 då jag hade för mig iaf att man inte fick med mp10 vid installation då men det gick inte så bra eftersom drivrutinerna jag har kräver att sp2 är installerat.
Så, finns det någon snäll människa där ute som kan ta sig tid att försöka hjälpa mig lite?

Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik