Virus går inte få bort
Jag har nyss gått över till Windoze igen, från Linux. Och på 2-3 dagar har jag fått ca. 30000 virus. Inga virus som gör så mycket egentligen, men just nu har jag 7 virus kvar, och dom går inte få bort. Det är tydligen någon IRCbot/Trojan eller något sånt, filen verkar inte ens finnas på min dator, konstigt nog.
Filen heter r.exe och ligger i C:\Documents and Settings\min användare\Lokala inställningar\Temp\IXP000.TMP\r.exe.
Det konstiga är att det finns ingen mapp som heter IXP000.TMP. Har även kollat dolda mappar.
Det är alltså mitt NOD32 som säger att jag fått virus, men efter jag försökt ta bort/byta namn så kommer en comment i NOD32 upp där det står "AMON cannot clean this infiltration. Error while renaming. Error occured while quarantining the object. Error while renaming. Event occured at an attempt to access the file." . Och sådär blir det med alla virus jag försökt tagit bort dom senaste datorerna.
Ett annat virus jag har (kanske har något att göra med r.exe, vad vet jag) är "illyria.exe". Den ligger i C:\Documents and Settings\min användare. Den har inte virusprogrammet sagt något om, men jag vet att det är ett virus, för var 5e minut ca. så kommer en dos-ruta upp som försvinner innan jag knappt hunnit se den, och det är illyria.exe. Och den verkar användas hela tiden, för jag har försökt få bort den manuellt, men står att den används.
Sen hittade jag ett till virus i C:/ som heter bot.exe, ser nu även att en e.exe har kommit dit.
Mitt NOD32 är fullt uppdaterat, har ni någon aning om vad jag ska göra?
peyz!