Snabb hjälp ang SATA!
Hej, har igår kväll/natt byggt ihop min första dator! Det tog lite tid men allt gick fint till slut. Jag köpte alla delar man behöver och bland dem en sata-disk. Jag visste inget innan om eventuella problem med att installera windows på en sådan disk. Jag valde i windows installationen att partitionera min 250 GB sata till en 40 GB partition där windows xp skulle få ligga och mysa relativt ensamt... Allt gick bra och jag kommer till slut in i windows och allt fungerar som det skall. Det är bara ett problem, mina resterande 210 GB syns inte någonstans. Jag döpte partitionen till C: och det också allt som finns att tillgå i utforskaren, och den ligger då bara på 40 GB. All volym på disken (250GB) kunde man se i windows installationen, så det finns ju där. Jag trodde att när man skapade en partition så skulle resterande volym automatiskt ligga på den andra partitionen. Hur ska jag göra för att få fram resten av mitt utrymme? Jag har läst lite FAQ nu och ser att man ska ha en diskett till sata disken, men jag behövde ingen sån. Jag installerade som vanligt... och det funkade, eller? Delar av vikt: Abit KN8 SLI AMD 3700+ Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM Snälla, ge mig hopp!
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
|