I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad kan man göra med nån annans telefon via blueto

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-04-07 00:27

vad kan man göra med nån annans telefon via blueto

låt oss säga att jag upptäcker att en granne har bluetoothen på sin mobil påslagen och jag får kontakt med den via min datorn. vad kan jag då göra? vill INTE surfa upp dennes pengar eller något men det vore kul att kika runt och kolla på bilderna i telefonen. är detta möjligt? i sånna fall hur?!

2006-04-07 01:36
Kan du inte, datorn och mobilen måste länkas ihopa via en kod för att du ska kunna göra nått med grannes mobil. Det enda du kan göra egentligen är att skicka en pin kod till den så den för massa irriterande ljud tills grannen stänger av blue toothen.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2006-04-07 01:48
Marcan , kan du visst!

Det går med rätt kunskap att ta bort allt , se allt och göra i stort sätt vad man vill, är du nyfiken på hur man gör så google sönder ditt liv och lycka till! jag säger då inget =)
Niceness!

2006-04-07 11:43
man kan även roa sig med att skicka anonyma meddelanden till den som har bluetooth på... jeeeeeette kul!
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2006-04-07 14:34
Brukar skicka att jag vill göra böghög på dom via Blue Tooth :p

Förövrigt tycker jga inte du ska göra nått för jag tror det klassas som intrång på privatliv att skumma igenom någons mobil.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2006-04-23 23:30
man kunde välja att inte använda nån kod. men sen kunde jag bara skicka bilder och sånt med det programmet. kom inte in i telefonen.