I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Meny-problem ((X)HTML/CS/JS/PHP)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-04-05 23:55

Meny-problem ((X)HTML/CS/JS/PHP)

Jo, det är så att jag har haft lite problem med ett include-script (i PHP) tidigare idag, men det löste sig, och nu har jag stött på ett nytt problem.

Som ni ser på sidan så har jag en sån meny som..ja, jag vet inte hur jag ska förklara det. Men ni ser när ni kommer in på sidan, då är "Start" vit och "hänger ihop" med hela content, klickar ni på t.ex "Info" så är "Start" fortfarande vit. Och som ni kanske förstår ska det inte vara så. Problemet har alltså att göra med include-scriptet, för då är all kod i index.php inkluderad i alla andra filer med..Allt utom koden i "contenten". För i content har jag alltså ikluderat en extern fil, och så ska det ju vara. Och det blir helt enkelt jävligt konstigt med menyn. Det är så jävla mycket som måste förklaras så det är jävligt svårt, men jag hoppas ni förstår läget och hur jag vill ha det.

Nu till frågan: Jag undrar alltså om detta enkelt går att lösa med lite PHP-kod. Jag vill helst slippa Javascript, men om det verkligen är ett måste så får jag väl ta och använda det då. Hoppas ni är tillräckligt kunniga (och villiga) att hjälpa mig, och ni behöver inte förklara hur jag ska göra, utan vill ni hjälpa mig får ni komma med lite kod. Jag kan tillägga att jag kan varken PHP eller Javascript.

Sidan ser ut såhär
index.php ser ut såhär

Vill ni ha kod från någon mer fil är det bara hojta till.

Är evigt tacksam för er hjälp :)