I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Driver Cleaner Pro...hjälp!? (10 "lätta" steg...)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-04-01 19:29

Driver Cleaner Pro...hjälp!? (10 "lätta" steg...)

okej..de här stegen skall antagligen vara lätta att följa eftersom de är den enda instruktion som ges för hur programmet ska användas...

nVidia:
1. Unplug nic card or modem from net or disconnect
2. Remove nvidia from add/remove programs
3. Reboot into safe mode (F8 during boot up)
4. On reboot into safe mode WinXP SP1/SP2 will auto detect and install drivers. Just let it do its thing. If you can cancel out of the auto install hardware wizard then skip the rest and run Driver Cleaner! If you can NOT cancel out of auto detect wizard then...
5. Navigate to device manager->display adapters->highlight nVidia and click uninstall or remove but don't reboot
6. Disable any AntiVirus Software (If you don't disable is than it could give trouble)
7. Run Cab Cleaner (not needed, but recommended)
8. Run Driver Cleaner
9. Empty recycle bin and reboot
10. Install the new drivers

grejen är den att jag inte fattar steg 1 (nic card? ska jag bara inaktivera min internetanslutning eller dra ur nätverksladden?)

steg 4 inträffar överhuvudtaget inte..jag reboota i safemode utan nätverksanslutning och ingen "hardware wizard" kör igång.

steg 5 låtar allmänt livsfarligt, risk för att inaktivera grafikkortet (Geforce 6600) för all framtid?

hjälp uppskattas!

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.