I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-03-31 16:13

Virus fråga??

Hej.. det är så att jag har ett problem, och ville då vända mig till whoa!:D

Det är så att när jag startar en film, och till exempel stänger ner den, nästa gång då jag öppnar exempelvis samma film (eller någon annan) då går hela filmen i slowmotion och hela datorn segar TILLS man klickar bort filmen, då är datorn normal igen..

Sedan måste man starta om datorn för att man återigen ska se en film, ganska jobbigt..

Vet någon vad det kan bero på? Virus? söker igenom med norton och ingenting hittas dock..

Tack ska ni ha!

2006-03-31 16:19
haha det kanske är norton som e´problemet eftersom att du segar ner datorn en massa, fast då ska du nog ha en riktigt dålig dator.
Vad spelar du upp i för program?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-31 16:39
har inte en dålig dator, AMD athlon 2 ghz, 512 mb ram ..

Ja den hackar med alla program jag testar, winamp, wmp, aviprewiew, powerdvd.. dvs allt möjligt..

alltså jag kan om jag ha tur kolla på 2-3 filmer för att sedan börja gå i slowmotion och sega ner datorn igen .. så när man går in i aktivitetshanteraren och stänger ner själva spelningsprogrammet funkar datorn som den ska, men då jag öppnar filmen så segar det igen..

Ni förstår?

2006-03-31 16:42
Det kan ju vara något spyware eller nått sånt kolla
AdAware eller Spybot Search & destroy
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-01 19:43
har gjort det också, men testade med WinDVD och då funkar det, alltså det blir inte sådär hackigt och slowmotion, äre isåfall nå codecs som jävlas?

2006-04-01 19:47
Ta bort och installera nya codecs