I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Konstig Hårdisk...

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-03-20 17:27

Konstig Hårdisk...

Jag har råkat ut för ett ganska märkligt problem.
Det började med att jag laddade ner ett spel, Getting Up. Jag laddade ner det via Azureus som ligger på min externa hårdisk. Jag har ALDRIG laddat ner ett spel förut, men det stog i manualen som man fick med spelet att man skulle "mounta" det. Jag trodde att jag visste hur man gjorde, och laddade ner Daemon Tools. På köpet fick jag något program som hette SoftDisc. HUr som helst, jag fattade inte ett skit av programet och bestämmde mig för att sluta försöka att fixa spelet. Jag försökte sätta igång Photoshop, men då kommer det en ruta upp där det står att min externa hårdisk inte är isatt. Jag hade satt på den, och sen tittade jag på "Den här datorn" där det sotd att min hårdisk hette H:\. DEn har alltid hetat G:\, så alla programen som låg på G:\, funkar nu inte att använda. Värt att veta var också att DVD/CD hette G:\ när jhag tittade, men sen när jag startade om min dator, så fanns dom inte längre kvar på "Den här datorn"...

Det jag skulle behöva hjälp med är att få tillbaka min hårdisk som G:\!

Tack på förhand, sörensbanan.

Luktar det illa?!
Du har näsan för nära munnen...