I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hej alla Mac-människor

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-03-11 12:55

Hej alla Mac-människor

Min flickvän har köpt en powerbook och har mac os tiger som operativsystem. Nu går hon i tankar på att KÖPA officepaketet. Dumheter, säger jag. Finns några lagliga alternativ?

Tack på förhand

2006-03-11 13:10
NeoOffice är ett alternativ till word, och det är gratis. Programet heter open office.. prova googla
Help me, Jesus! Help me, Tom Cruise! Tom Cruise, use your witchcraft to get the fire off me!

2006-03-11 13:13
Help me, Jesus! Help me, Tom Cruise! Tom Cruise, use your witchcraft to get the fire off me!

2006-03-11 19:39
Open Office ska fungera väldigt bra som sagt.
Inte provat det själv men en kompis kör det och han föredrog det tom före microsofts egna office-paket till mac.

2006-03-11 23:28
OpenOffice/NeoOffice är väldigt bra för att vara ett gratisprogram. rekommendera det starkt för er som inte har word. kolla även in Page ifrån iworkspaketet. mkt snygga layout finesser och enkel att arbeta med.

2006-03-12 14:57
Jag stör mig bara på att det inte finns grammatikkontroll och synonymordbok i den svenska verisionen... eller har jag fel? Jag har laddat ned svenska ordrättning, men den hugger bara på felstavade ord.. Har jag rätt och kan man göra ngt åt det?

2006-03-12 19:43
Lära sig svenska.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2006-03-12 21:58
Men kostar inte Officepaketet typ 650 kr med studentrabatten? OM hon nu vill köpa program så får hon väl göra det.

Vi andra seglar med piraterna...