I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skicka till sin mobil

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-03-04 15:01

Skicka till sin mobil

Jag har en Sony Ericsson K500i, och den klarar av Mp4 videos, så min fråga är om någon vet hur man kan skicka filer från datorn till mobilen ? Behöver jag någon sladd då eller?

Jag har frågat en liknande fråga förut men då tvärtom, telefon --> datan.

2006-03-04 17:04
När det gäller tfn->dator är det väl bara att MMS:a ljud/bild/video till din egen mejl i värsta fall, även om det kan kosta dig nån krona.

K500i har IR-stöd men inte bluetooth så vill du inte investera i kabel så måste du ha en IR-mottagare till datorn om det också känns krånligt så är mitt tips att dra hem till nån polare (alt. skola/arbetsplats) där det finns laptop då dessa oftast har inbyggd IR-mottagare så kan du få jobbet gjort i ett nafskast :]

2006-03-04 17:40
Coolt. en sak jag inte förstår är var man kan få tag på en sådan USB kabel, eftersom den skiljer sig från vanliga usb sladdar.

2006-03-05 01:50
den telefonen har väl blåtand?

köp en liten blåtands pryl i närmaste datorbutik.. plugga in i USB:n och börja överföra :)

så gör jag :)
teaminsaneracing.com

2006-03-05 01:51
läste inte Gewan's inlägg.
teaminsaneracing.com

2006-03-05 01:52
Well thanks for getting my hopes up