I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med Affisch?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-02-21 15:01

Hjälp med Affisch?

Jag har fått ett problem eftersom jag inte är så hype på photoshop. Vi skulle trycka ett par reklamaffischer(A3) men vår bild höll inte tryckeriets stndrad så det gick itne att genomföra,

Nu undrar jag om någon som är kunnig inom detta område skulle kunan tänka sig hjälpa oss? Och göra en som håller måttet?

Såhår såg vår ut; och vi hade tänkt oss nått i den här stilen:
img99.imageshack.us

Det finns en checklista för vad de förväntar dig på tryckeriet på deras hemsida "filer för tryck" :
www.intime.se/

Finns det någon som är intresserad av att hjälpa oss?

Peace

St Pauli FÜR Die Leute!!!

2006-02-21 15:05
har inte kollat på deras sida men antagligen så ska det vara i 300dpi och CMYK

exportera som PDF

kommer in sen och kikar om ni behöver hjälp eller har kirrat det

2006-02-21 15:58
Svenska tack ;p

2006-02-21 16:46
Upplösningen på bilden (Storleken alltså) lär vara 300dpi det är standard för trycksaker, färgerna brukar också vara CMYK, checka de här när du startar ps och ska göra en ny fil då ser du allt de här.

den röda texten skär sig mot snön också, ganska svårt å läsa vad som står, byt färg eller gör texten en aning tjockare, gör nånting iaf.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-02-21 19:15
den där gula "Spikesaken" känns såååå hemköp!
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2006-02-21 19:43
Jag kollade på sidan och det TeeKay och Pusherman säger stämmer...
<3

2006-02-22 14:32
tack för tipsen ,. så ingen är sugen att göra en? de tar väl typ 5 min för er pro´s out there ? plzz stäl upp för samället ;p

2006-02-22 15:22
lägg upp en högupplöst bild som man ska använda då
aigt?!

2006-02-22 16:17
Gör det om jag får hänga med till Sunne gratis! :D
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2006-02-22 16:54
satoNe.
Du får fria händer att anväda dig, man ska bara accosicera med svenska fjäll och företagets logga sak finnas med och den texten som fanns på våran Beta version.

fronter.com

2006-02-22 19:32