I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-02-05 22:52

RPC Error

tjenare... jag kan inte öppna avast.. det kommer upp "avast! The AAVM subsystem detected a RPC error. The operation could not be completed"

och när jag ska installera mina drivrutiner till ljudkortet kommer det upp

"Setup failed to launch installation engine:

the RPC server is unavable"

vafaan är RPC? och hur fixar man problemet?

jag har alltid rätt.

2006-02-05 22:56
hittade på google "Reinstalling your current Microsoft® Internet Explorer or installing the latest version of Internet Explorer may resolve this InstallShield error."... kan det verkligen va så att felet är att jag inte har internet explorer installerat? (konstigt nog fick jag inte med det till windows)

http://www.quickbooks.com/support/f ..
jag har alltid rätt.

2006-02-05 23:23

2006-02-05 23:27
det va som fasen där står det ju =)... men tror du det kan vara samma lösning för att installera drivrutinerna till ljudkortet?
jag har alltid rätt.

2006-02-06 18:13
funkar inte =(.. det går itne att starta Dcom =(

någon som vet vad jag ska göra? blir fan galen här!
jag har alltid rätt.

2006-02-06 18:21
- På vilken punkt i FAQ'n som chisel länkade till går det snett?
- Vad får du exakt för felmeddelande?
// pause

2006-02-06 18:37
If it was already set to "Automatic", check the status of the service. If it not "Started", try to start it (right-click it and select START).

could not start the DCOM Server Process Launcher on local computer

Error 1053: The service did not respond to the start or control request in a timely fashion.
jag har alltid rätt.

2006-02-06 18:53
Prova Start -> Run -> cmd -> sfc /scannow
Scans all protected system files and replaces incorrect versions with correct Microsoft versions.

Du behöver tillgång till din XP-skiva när du kör sfc.
// pause

2006-02-06 18:56
har ingen skiva...
jag har alltid rätt.