I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-01-23 22:44

Nu är det kört!

Hej,

Tänkte att jag skulle installera om XP, så jag fixade en XP Pro skiva med SP2 och formaterade C:. Allt gick bra till en början, men sen när den installerar filerna direkt efter formateringen så säger den "Tryck Retur för att starta om datorn." Sen tickar den ner från 15 sekunder till automatisk omstart. Men dator startar aldrig om! Jag har provat att både låta den automatiska omstarten ske och att trycka på Retur, men det händer ändå inget. Det stårt still på "Datorn startas om...", och hårddisken visar inga tecken på att den tänker heller. Eftersom jag inte har tillgång till en dator med CD-brännare nu kan jag inte fixa en ny version, och jag känner ingen som har en XP-skiva liggande hemma och skräpa. Startar jag om datorn via power/reboot-knappen så börjar allt om från början. Blir lika dant varje gång. Finns det något knep jag kan ta mig till för att få installationen att påbörja där den slutade, eller måste jag helt enkelt fixa en ny skiva? Blir fett sur på sånt här skit! Inte första gången Windowsinstallationen får för sig att strula precis efter jag har formaterat HD'n. Helt olika versioner och skivor dessutom.
Tror all elektronik har börjat hata mig. Min mixer pajade efter några veckors användade (rörde den knappt, helt ny) och min frys la ner att fungera också, och den var bara 4 månader gammal! Söndags-exemplar, eller vad? Det här suger i alla fall.

Tacksam för hjälp!