I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dat->TV,Vissa filmer Film = Svart på TV´n!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-01-22 22:51

Dat->TV,Vissa filmer Film = Svart på TV´n!

Hej som topic säger. När jag kollar på vissa filmer så blir dom det bara en svart ruta på TV´n och filmen visas på skärmen!
Allt annat visas på tv´n som skärmen.

Aja speccen nu!
Ati radeon 9600 XT, Drivers Ati catalyst center warrevah.
TV: Gammal philips!

Okej saken jag har kommit fram till är, Det är inte codecen på filmerna....

Inge klagomål på stavfel för jag skiter i, Inga jobbiga kommaeentarer. Inget ONÖDIGT snack i tråden. Ingen som snor tråden o frågar efter något SKAFFA EN EGEN TRÅD SNYLTARE!!!!!!

peace!

.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.

2006-01-22 23:50
Sätt TV'n som primär bildskärm så löser det sig.
// pause

2006-01-23 16:43
.. som föregående talar antydde.

När Direct Show (eller vad det nu är som visar filmen i det här fallet) ritar ut på Overlays så syns bara resultatet på den primära bildskärmen. Vissa grafikkort (t.ex. Intels) kan klona bilden helt och hållet och på så sätt rendera filmen på både datorskärmen och TV samtidigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-23 18:03
Tacksam för svaren, fick det att fungera! Admins ta bort tråden om ni vill.
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.