I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Formatera datorn frågor

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-12-28 19:08

Formatera datorn frågor

Nu är det så att jag ska hjälpa min tjej att formatera hennes dator samt att installera nytt XP. Hennes dator är i nuläget helt fucked up, man kommer bara in på den genom något "professional mode" och man ka typ inte titta på bilder eller spela något ljud överhuvudtaget.
den har säkerligen en del virus i sig, jag är inte helt 100 på hur det står till med den. En dag hängde den sig bara och ville inte starta.

Nu undrar jag alltså hur jag ska gå till väga, för att formatera den och för att installera nytt. Tydligen så kommer det upp något felmeddelande när man försöker installera XP, nånting i stil med "Din dator har virus på sig, formatera den!".
Jag kan rätt lite om sånt här, och det jag undrar är om jag då ska formatera den först, och hur jag isånnafall gör det? Sen så undrar jag också över vad för virus skydd jag ska installera. Detta måste man tydligen göra snabbt annars får man virus på direkten, vad jag har förstått.

Tills sisst så undrar jag hur,ifall det går, man kan kolla så att det itne är något virus på dom grejerna man har brännt ut. Man pallar ju inte få samma skit igen för att det kom med på en skiva.

Tack på förhand!!

asiwouldsay
AHB AHB