I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Funkar Sony NW-A3000 med Mac OSX?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-12-21 01:38

Funkar Sony NW-A3000 med Mac OSX?

Jag är grymt sugen på att byta ut min sunkiga iPod och Sonys nya mp3-spelare verkar riktigt lovande. Har läst igenom specifikationer, faq samt manual för den här spelaren utan att egentligen hitta något vettigt. Det enda som står är att den funkar med Windows, men det står inte uttryckligen att den inte funkar med Mac OSX, så... någon som vet säkert? Tips på andra vettiga mp3-spelare som funkar bra med Mac? All hjälp uppskattas innerligt!

What it is, it is and what it ain't, it ain't

2005-12-21 01:42
Förlåt glömde bild

2005-12-21 13:37
Plus
design, autonomie, qualité audio.

Moins
poids, lenteurs du logiciel Connect Player et parfois du baladeur lui-même par moment, incompatible Mac OS .

från franska zdnet

2005-12-21 13:46
Hade tänkt att kommentera att Sony inte har några MP3-spelare. Men sen kollade jag upp och såg att dom verkar ha fått tummen ur röven och äntligen börjat stödja mp3 och inte bara deras egna ATRAC. :)

Någon som vet hur det är med överföringen? Är det möjligt att direkt från deras programvara överföra mp3's eller konverteras dom till ATRAC? Går det att överföra direkt från utforskaren/liknande som mp3 eller sker konverteringen direkt på spelaren så man måste spendera tid att ställa om något så att den inte konverterar? :)
(usch vad hela den där paragrafen blev virrig, aja. :) )
Man kan aldrig känna sig nere med en ballong - Nalle Puh

2005-12-21 13:50
deras nya spelare stödjer väl ändå mp3? är rätt säker på det.
men man måste ju överföra filerna med deras program vilket jag hört ska vara riktigt dåligt.

och man ska inte konvertera en mp3 fil till något då får man usel kvalle ;)

2005-12-21 13:52
Jorå, deras nya spelare stödjer mp3. :) Skulle dock aldrig röra något från Sony ens med en pinne.

Sämre behöver den ju absolut inte bli. Bättre kan den dock aldrig bli. :)

2005-12-21 13:55
xzon jo en mp3 blir sämre om du konverterar den till atrac, ogg eller liknande.

2005-12-21 14:00
Men nej, jag vägrar! :)

Jag borde inte uttrycka mig allt för mycket eftersom jag har för lite kunskap om hur komprimeringen i dom olika formaten fungerar. Men i teorin så kan man konvertera från mp3 till något annat format utan förluster. Detta kräver ju självklart en perfekt konverterare och ett format som inte klipper bort delar som mp3-formatet sparat.

Som att du kan konvertera en högkomprimerad JPEG till PNG utan förluster. Dock kan du inte göra tvärtom.

2005-12-21 14:04
Det är så bara :]

2005-12-21 18:20
xzon P19
Varför skulle du aldrig röra nått från Sony?

2005-12-21 23:22
OneTrick

Därför.

2005-12-22 02:45
xzon P19
haha ok. Vad rekommenderar du då?

2005-12-22 03:18
AriTenenbaum P21
En fresh iPod? Jag vill inte ha en iPod. De är sunkiga även när de är nya (fick den här utbytt för typ 4 månader sen).

2005-12-22 03:30
Men ja... Nanon är jättesöt! Och jag var jättekär i min Ipod mini när jag först fick den också. But love fades, och så sitter man här med kass batteritid och för lite minne. Då känns den sunkig. Och det kommer Nanon också göra när glansen mattats.

2005-12-22 03:42
haha men snälla, seriösa förslag tack! (Vem vill ha en ful mp3spelare?) Det främsta problemet med Nanon är att den har för lite utrymme. Såg nu att den "vanliga" ipoden också finns i svart numer. Får väl bli något att tänka på då jag inte verkar komma undan podträsket.