I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Föra över spel till k750i ???

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-12-14 13:03

Föra över spel till k750i ???

Ja hur gör man för att föra över spelen man laddar ner till mobilen (K750i ) ???

Vart, eller vilken mapp i telefonen, dessutom är vissa .RAR filer... spelen alltså ... När man väl zippat upp dom så äre ganska många "små" filer ... vart lägger man de??

Ja som sagt, hjälp behövs :D

Tack!

2005-12-14 13:05
som ni förstår laddar jag ner spelen till datorn, och har en kabel från datorn till mobilen ... så på det viset är det.. INTE att jag laddar ner de direkt till mobilen alltså :)

2005-12-14 17:30
okej jag har en w800 men den har väl samma mjukvara så detta borde funka.. koppla in mobilen i datorn och öppna den.. där finns 2 mappar (tror jag) en DCIM och MSSEMC.. öppna MSSEMC och sen media files. där finns en mapp som heter others och där drooppar du .jar filen av spelet.. sen kopplar du från mobilen och går in i filhanteraren (vet inte om det heter samma på k750 men du vet där bilder och filmer finns) där finns en mapp som heter "Annat". där finns nu det spelet du nyss drog över.. tryck på välj och då kan du välja om du vill lägga den i program eller spel.. förslagsvis lägger du den i spel och det nu va ett spel.. så då va det klart och spelet ligger nu bland dom andra spelen =)
jag har alltid rätt.

2005-12-14 18:21
tack, det funkade.. tack så mycket :D