Adventskalender i php [Hjälp!]
Hallå. Eftersom jag inte är så skillad i php (mer än att jag kan modda koden lite och ibland har turen att lyckas med stordåd) så behöver jag nu er hjälp.. Jag hittade ett script som jag nu ska trixa lite med. Tanken är att det bakom varje lucka ska gömma sig en bild med lite ball text eller så. Just nu så visas endast "Lucka [Nummer]" bakom varje lucka, och det är ju inte så jävla spännande. Frågan: Hur lägger jag in bild/text där, istället? Koden ser ut såhär: <?php error_reporting(0); // Öppna luckan om tidigare eller dagens lucka if($_GET['i'] != "" && $_GET['i'] <= date("j")) { die('<tr><td>Lucka '.$_GET[i].'</td></tr></table>'); } $j = 0; // Starta räknaren for ($i = 1; $i <= 24; $i++){ if($j==0) echo '<tr>'; // Se till att man inte kan öppna en lucka för tidigt. if($i <= date("j") && date("n") == 12) echo '<td align="center"><a href="'.$_SERVER['PHP_SELF& #39;].'?i='.$i.'"> 39;.$i.'</a></td>';< br> else echo '<td align="center">'.$i. 9;</td>'; $j++; if($j==5){ echo '</tr>'; $j=0; } } ?> Tacksam för hjälp, den som löser det får en pepparkaka på posten. //U-Nas [Inlägget editerat av U-Nas som tog bort HTML-taggarna den 2005-12-06 21:37:33]
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
|