I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kryptera dina filer, håll dig SÄKER! [Info]

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-11-23 05:37

Kryptera dina filer, håll dig SÄKER! [Info]

Idag är det många som är oroliga över det här med fildelning, och om det är olagligt etc, etc.
Oavsett vilka avsikter du har för att kryptera dina filer, så måste vi medge att det är bra att kunna ha möjligheten att hålla oinbjudna gäster borta.

Som det även är känt så finns det Krypterings program i överflöd, vilka som är bra och vilka som är dåliga diskutteras ganska frekvent, så jag undanber diskussioner om sådant, håll er till att fråga relativa frågor om kryptering och inget tjaffs, det här är en Informations tråd så alla är med på noterna...

PGP är iaf programmet vi skall använda oss av, mja, jag låter denna länk beskriva ungefär hur säkert programmet verkar vara:

Awards

Här nedan följer en länk om allt man behöver veta, hur man krypterar, vart man får tag på laglig Gratis version av programmet och framförallt, exakt hur man går till väga:

Information är makt..

God Morgon till er som går upp vid den här tiden, själv måste jag nog säga God Natt !

(gnäll inte på stavning etc, kl är halv 6 på "natten"... ör...)

" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "