I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-11-23 02:07

dator som segar

hej

Om en dator är jätteseg, hakar upp sig osv hela tiden vad kan det då bero på? minnet är inte fullt, cookies å allt är rensade.

Det kom upp en ruta för ett tag sen om virtuellt minne, att det inte fanns tillräckligt, vad göra?

hjälp :)

2005-11-23 12:28
Hur ser det ut med ram-minne? Kanske dags att inhandla mer?

2005-11-23 15:03
du har spyware

ladda ner Spybot Search & Destroy, ladda ned uppdateringarna sen kör en koll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-23 17:43
kolla att du har tillräckligt med plats i hårdisken
Adjöö..adjööö saa jaaag

2005-11-23 20:21

spyware finns inga vad jag kan hitta iallafalll... Hårddisken är bara till hälften fylld.

HUr funkar det med nytt ram-minne till bärbar, lika lätt att byta som till stationär?

Groupie

2005-11-23 20:51
jobbigare att byta på än stationär så rekomenderat är att formatera och se om problemet kvarstår. där efter kan du vända dig till en datoraffär och köpa ett ramminne och fråga om installation för någon mindre summa.
(,_____(ò_Ó)____,) this big

2005-11-23 21:05
den är omformaterad för någon vecka sen och prolemen är kvar, så jag antar att man måste köpe nytt ram-minne då

2005-11-23 21:30

xp har jag haft hela tiden, har aldrig hasft nåt annat windows på datorn, som är en toshiba satellite 1400

2006-08-30 00:37
ville inte strta en ny tråd så lånar denna och hoppas att nnån hjälper mig

Min dator segar oxå utav bara helvete har 1gb i ram minne intel 4 med 3,2 ghz.Men ändå segar den utav bara fan. Polare med "sämre dator" klara skaerna jag beskriver här under snabbare.
skulle zippa upp en film det tog 30 minuter. att starta PS tar typ 3 minuter. Skulle även zippa upp en fil på 2 gig skulle ta 1 timme
va kan felet va testat att göra det folk sa veronican skulle göra
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-08-30 03:11
kaos

Har Du kollat så att du är fri från spyware, har spywareblaster, snabb hårdisk, nog med plats, tömt alla temporary internet files, temp files, defragmenterat hårdisk(arna), kollat i msconfig att det inte finns onödiga program på som tar upp minne, att du har minnena i dual channel, att hyperthreading är på i bios, kollat så att växlingsfilen är ok, att windows är i egen partition?

Vad mer har jag missat? =D tänk dig att jag rabblar upp allt det där som i reklamen på radion ;D

Juuuust det uppdaterat allting med nya drivrutiner?

Har säkert glömt nåt

cheers
Adjöö..adjööö saa jaaag

2006-08-31 23:58
får testa att defragmentsera "att du har minnena i dual channel, att hyperthreading är på i bios, kollat så att växlingsfilen är ok"

cet jag inte ens va det är
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-09-01 00:16
släng ut den genom fönstret. datorer är skit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.