I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-11-16 19:56

Grafikkortsproblem

Nu är det såhär. Fick en ny HDD för några dagar sen. Efter att jag satt in den slutade datorn fungera. Jag skickade den till reparation, och fick tillbaka den igår. Det var så att min andra HDD hade gått sönder, så killen klonade den till den andra , och tog ut den äldre.

När jag fick tillbaks den, formaterade jag Hårddisken, inte C, pallar inte installera Windows igen. Och sen installerade jag steam. Nu är det så att jag inte kan spela med OpenGL, vilket jag kunde innan reparationen. Försökte med nya drivrutiner, men det fungerade inte.

När jag byter från Software mode till OpenGL mode i Steam så kommer det upp en ruta, där står det: "The specified video mode is not supported. The game will now run in software mode".

Vad ska man göra?

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin