I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snälla, hjälp min dator

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-10-23 18:57

Snälla, hjälp min dator

Hejsan grabbar och fruar. Det är såhär att min trogna dator har råkat ut för något mycket mystiskt. Jag kan inte gå in på varken "den här datorn" eller öppna mappar. Jag får konstant blåa skärmar med diverse kryptiska hexadresser. Om jag öppnar ett program (Nero Burning Rom som jag testade nyss) Så raderar det sig självt. Jag kommer alltså in på datorn men kan inte göra mycket annat än att sitta på skrivbordet och klicka på ikoner som inte går att öppna. WinAMP och Firefox är de enda programen som inte har raderat sig själva. Internet Explorer tog bort sig självt.....

Vad fan ska jag göra? Jag har 2.5 gb bilder som jag absolut måste ha kvar. Har backup på kanske 600-700mb... hann inte göra på allting innan den här skiten kom..

Det kommer meddelanden om PGP desktop, att det inte klarar att dekryptera diskar och shit.. jag vet inte vad som har flippat ut..

allt började när jag tog bort min USB Minneskort läsare, utan att ta "säker borttagning av maskinvara"..

Förlåt om jag skriver luddigt.