I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med torrents

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-10-17 10:46

Problem med torrents

Jag fick mitt nya bredband häromdagen och är lite besivken. Där jag bodde innan hade jag Comhem´s 0.25Mbit och låg för det mesta på mellan 20-40Kb/s.
Nu när jag flyttat slog jag på stort och beställde Glocalnets 8Mbit Men har inte kommit upp i mer än 5k/s på en torrent.

Har jag bara haft otur med torrents eller är det någon inställning som jag kan ändra på i typ modemet?

Jag kör Windows 98 och modemet heter "thomson speedtoutch 516". Jag har även beställt en ny dator, som ska komma någon gång denna veckan, kan det bli bättre med den? Det är ju XP på den.

du tror du ä så jääääääää, men du är mer uuuuuuuääääääää

2005-10-17 11:14
kan nog vara så att du har otur med torrentsen :) se till och öppna portar så kanske det går fortare..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-17 11:40
kolla så att de verkligen finns seeders på torrenten ?
http://susning.nu/folkvett

2005-10-17 11:47
Du kan inte räkna med att få full hastighet på Torrent, NÅNSIN.
men är du ändå osäker på hur snabbt ditt internet arbetar, ladda ner TPTEST, google - tptest - voilá!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2005-10-17 11:49
alltså jag laddar ju bara ner torrents med mycket seeders. Och sen är det dedär med portarna... Jag kan inte söka överhuvudtaget på dc och har kommit fram till att det har något med portarna att göra, men grejen är att jag inte hittar några inställningar till att öppna dom. Hittar inga i "modem-interfacet".

2005-10-17 12:04
Nu hittade jag inställningen tror jag. Man får fylla i Inside IP och Outside IP, vilket jag kan.

Men sen ska man även fylla i inside port och outside port, och jag är lite osäker på vad jag ska fylla i där. Ska jag fylla i samma portar i bägge eller två olika? HJELP!

2005-10-17 12:11
jag hittade en fin guide! denna tråden kan tas BORT! :)

2005-10-17 12:28
lägg upp guide då!
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''