TV-Outen krånglar
Så här ligger det till: Jag har en Dell Dimension 8440 med Windows XP Pro och ett Radeon X300 128mb grafikkort. Jag har precis formaterat den för första gången och har ett litet problem med min tv-out. När jag fick datorn i julas så var allting redan installerat av Dell så jag behövde aldrig krångla med det. Då funkade tv-outen så att om jag spelade upp en film så kunde jag se bilden på både dator och tvskärmen. Bilden blev fullscreen på TV:n direkt när jag satte igång filmen men var fortfarande normalstorlek på datorskärmen och då kunde man t.ex surfa och grejja medan någon annan kollade på en film. Den la sig always on top på TV:n skulle man kunna säga. Efter min formatering så ligger det till på det här viset: Jag får inte bild i filmen på både TV och datorskärm. Antingen så är filmens bild svart på datorn och synlig på TV:n eller tvärtom. Filmen blir inte fullscreen på TV:n direkt som den tidigare gjort. Och det allra störigaste, eftersom den inte längre blir fullscreen så måste jag själv trycka på fullscreen i programmet som spelar upp filmen och då blir filmfönstret större än TV:n dvs om jag drar jag ner musen följer bilden med en bit, likaså om jag drar den uppåt. Jag får alltså inte plats med hela bilden i TV:n. Jag var grymt nöjd med tv-outen innan formateringen men nu vill jag bara slå sönder datorn för jag får inte tillbaka det på samma sätt. Kan någon hjälpa mig?
http://www.twitter.com/michaelcrackson
|