Knas med Extern Hårddisk (Hjälp)
Jo! Jag köpte en rätt dyr extern hårddisk för ett tag sedan! Det uppstod dock snabbt problem när jag skulle installera disken på datorn. Snubben i butiken sa att det bara var att formatera om disken och sen skulle saken vara biff. Det har dock blivit lite mer problematiskt än så.
Disken går via USB:n. Så när jag kopplat allting rätt och tryckt på hårddisken och startat datorn så hittar XP såklart en ny maskinvara (USB Mass Storage Device) Eller nånting sådant heter filen. Men efter någon sekund så benämns maskinvaran istället som en "Okänd Enhet". Jag har då försökt söka efter ny maskinvara via Kontrollpanelen och även försökt fiffla med enhetshanteraren för att komma tillrätta med detta. Det finns liksom ingen kontakt mellan disken och datorn trots att dessa är sammanlänkade via USB:n.
Så jag försökte med skivan som medföljde disken, och när jag försöker installera så kommer det upp en ruta med texten "UPGRADE YOUR OS TO SP1" varpå installationen avbryts. Detta är alltså ett problem jag inte kan komma tillrätta med och jag rådfrågar er då om hjälp, innan jag tänker ringa till butiken och fråga vad jag kan göra. Kanske bah e nåt nybörjarfel!
Tackar