I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Formatera med linux på datorn. SNABBA SVAR ÄLSKAS

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-10-05 16:56

Formatera med linux på datorn. SNABBA SVAR ÄLSKAS

Det är så att jag ska formatera en dator där operativsystemet linux är insatllerat. Och jag kan inte ett skit om det. Så om någon kan berätta hur jag formaterar denna så är jag mycket tacksam.

Har lite brottom så om någon kan hjälpa till sanbbt så älskar jag er ; )

Alla är idioter, även om man inte tycker det själv, det beror bara lite på hur man ser på människan

2005-10-05 16:58
tyvär så har jag aldrig jobbat med linux. men kolla www.sweclockers.net
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"

2005-10-05 17:04
Men Formatera också inte mormatera :D:D

touch P18
tack, ska kolla
Alla är idioter, även om man inte tycker det själv, det beror bara lite på hur man ser på människan

2005-10-05 19:16
smidigaste är att boota från windowsskivan och formatera i windowsinstallationen.. om du nu är ute efter att ha windows på den

2005-10-05 19:33
japp det är jag. Hur är det? ska man starta om och trycka F8 eller hur startar man från skivan?

2005-10-05 20:54
Hjälpr! :D

2005-10-05 21:28

En partition för / och en för växlingsminnet. Det är ju bara ta bort dom och formatera om utrymmet till NTFS i Windowsinstallationen.
Jag är inte alls hemma med linux så jag fattade inte så mycket av vad du just sa

2005-10-05 21:36
Dicecard

ok :D

2005-10-05 21:59
Jag gick in i bios och ändrade så det startar från cd rom så nu fungerar allt!

Tack för mig!

2005-10-05 22:25
Ett bättre råd än att formatera
Lär dig linux!

:P g33k