I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Router-öppna-portar-problem...

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-10-03 20:38

Router-öppna-portar-problem...

Okej, jag är sämst på sånt här, jag kan noll om datorer osv. Hur som helst, har 2 datorer hemma och vi har båda internetuppkoppling genom en Netgear MR814v3, och det funkar fint. Förutom att jag tankar i ca 20 kb/s vilket är ganska jobbigt när man har 10mbit. Och då undrar jag hur jag ska göra för att öppna portar. Jag vet vilka portar jag ska öppna, och enligt manualen ska jag skriva in www.routerlogin.net sedan skriva in admin som användarnamn och password som lösenord för att kunna konfigurera routern.

Problemet är bara att detta fungerar inte. Skriver in anv.namn & pass, enter. Samma ruta kommer upp igen med blanka fält. Detta gäller på båda datorerna. "Jaha" tänkte jag, vad fan är det då som är fel? Jag har inte installerat routern via cd-skivan på den här datorn, men den vill inte låtas installeras heller, jag får detta meddelande när jag kör install filen:

Please Wait

The Installation Assistant is loading

Note: If this page displays for more that 30 seconds, the Installtion Assistant cannot start.

Some popup ad blocker and spyware blocker software prevent this software from running.

If you have installed popup ad blocker or spyware blocker software on this PC, disable these services until after you complete the router setup.

If you are unsure, do not run the this software. Instead, browse the CD and double click on the index.htm file on the CD.


Jag har inget popup filter eller någonting sådant... Och jag har klickat på index.htm men det blev jag inte gladare av. Men det känns som att den redan borde vara installerad? Varför kan jag då inte konfigurera den? Ingen har bytt lösenord. Någon som har en aning om vad jag ska göra? Jag haaaaaatar datorer och allt som har med dom att göra!

"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."