I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp mig köpa dator

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-10-03 20:17

Hjälp mig köpa dator

Tänkte köpa ny dator. Stationär, ingen skärm. Här är mina önskemål, det ska landa runt 10k och jag har ingenting emot att montera den själv eller beställa från internet.

CHASSIT:
Tyst, mkt plats för HD's. Miditower men av större modell. Inte plastigt, sparsmakat, inga plexi.

CPU, KAKA, MINNE:
Senaste processor från amd lr p4 (u choose) med tillhörande moderkort i mellanprisklass(här är det många PCIe-platser som jag eftersträvar eftersom jag har mkt sån skit att sätta in). Minnena ska vara minst 1 gig och rusktigt snabba (mkt viktigt).

CD/DVD:
DVD-grill/combo whatever.

GFX:
Här är mina krav låga, har inget som helst intresse av att spela spel eller dylikt men vill samtidigt inte ha ngt skitkort, men det är här jag är villig att kompromissa mest.

FLÄKTAR OCH ANDRA TILLBEHÖR:
Passande fläktar efter behov, ska passa chassit, moderkort whatever. Här är jag helt lost. Är inte intresserad av vattenkylning.
Inget/inga tgb,mus,os eller dyl sånt har jag.

Förslag? Tack för hjälpen!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.