I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som kan hjälpa mig med min Router?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-08-26 00:15

Någon som kan hjälpa mig med min Router?

har en Belkning Router och nu e de så att ja vill ha min Router "Öppen", den är för tillfället "Stängd".. när ja säger så , då menar ja att personer som tex laddar ner från mig kommer upp till min Router och typ fastnar där.. för routen inte vet var den ska skicka dom..

expl.
Externt IP : Det ip som syns ut mot internet, tilldelat av din internetleverantör (t.ex telia). Det är detta IP nummer folk använder när dom vill koppla upp till dig Internt IP : Det ip som används lokalt inom ditt egna nätverk, för att identifiera olika datorer. Dessa delas oftast ut automatiskt av routern. När folk kopplar upp mot ditt externa IP nummer så fastnar dom i routern. Varför? Jo, för routern har ingen aning om var den ska skicka informationen, den har inte fått nån info om vilken lokal dator som ska få information på vilken port


www.portforward.com

där är min router men ja vet inte hur ja ska gå till väge:(.. någon som vet hur ja ska ändra?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.