I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur får jag det bästa möjliga ljudet?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Producent

2005-08-20 15:56

Hur får jag det bästa möjliga ljudet?

tja tja, jag har problem med ljudet.

mitt högtalarsystem är detta

större bild

den separata enheten där man kopplar högtalare via samt subwoofer glappar, jag får enbart högra högtalarens ljud i båda högtalarna.. och då måste jag ha en sladd ikopplad till ett par kassa gamla datorhögtalare och det stör lite så då blir ljudkvalitén sämre, men har jag det inte ikopplat så hör jag bara i högra högtalaren.
när jag spelar in så är det ett brus i hörlurarna som jag kopplar via ett hörlursuttag på de sämre datorhögtalarna.

nu har jag kopplat högtalarna direkt in ljudkortet..
men volymen är inte alls hög. (har på högsta i volymkontrollen)
och jag har ju fortfarande problem med att jag inte hör någon bas.. även om jag nu hör det jag ska i båda högtalarna, å det är ju nått iaf.. men nu kommer jag inte kunna koppla in hörlurar utan att jag måste koppla om endel å samma om jag ska spela in.

måste jag köpa nytt eller går det på något sätt att iaf få så att högtalarna kan vara ikopplade och hörlurarna och få bra ljud, får väl gå ann utan bas eftersom jag känner att det inte kommer funka..
men jag iaf ha ett hyffsat rent ljud i hörlurarna så jag kan göra beats och höra hur det blir direkt i öronen.

HELP! :)

(om det inte finns nånting att göra åt saken så får jag väl ta och köpa nytt högtalarsystem, det är ju inte så dyrt det här.)

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se