Waveterminal ljudkort VS XP - HJÄLP!!!
Drog en formatering på våran studiodator igår och la in nya xp med service pack 2, den där dryga skiten som ställer till det.. nu kan vi inte installera ljudkortet. Det funkade igår och inget har ändrats med datorn så det är inget hårdvaruproblem, det vet jag för jag har provat på en annan dator med samma xp och det funka inte på den men på datorer med gamla xp fungerar det. Men vi har bara den här nya xp och vill väl ha den också och det måste ju gå att få igång. Jag vet att installationsfilerna inte är signerade av microsoft, kan de blockas utan meddelande därför? jag får upp cd´n med drivrutinerna osv men när man klickar på dom så kommer inget, skivan börjar snurra men ingen installation startar.. sjukt drygt. någon som vet hur man kan tweaka xp så att den släpper igenom den, om det är felet.. skulle vara grymt tacksam om någon kunde hjälpa.. ljudkortet är ett Waveterminal 192L.. och jag har försökt med de senaste drivrutinerna från deras site också, vill inte.. :S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|