I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cd-r med extra bra kvalité?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-07-23 16:44

Cd-r med extra bra kvalité?

Någon som vet var man kan köpa cd-r skivor med extra bra kvalitè och livslängd, t ex såna här: www.discatonce.se

Tipsa gärna om andra webshoppar, eller finns de kanske i varenda datorbutik?

2005-07-23 18:26
Jag har inte testat dessa, men enligt infon på sidan om hur de bränns och livslängden osv, tyder det ju på bättre kvalitè än "vanligt". Priset är ju också dyrare, vilket iofs inte behöver betyda någonting. Du tror det är en bluff eller? Många andra skivor man köper av t ex de märkena du skrev har en tendens att börja hacka efter ett tag eller redan från början, trots att man har bra brännare.

2005-07-23 18:35
Bman sa det. Satsa på en guldskiva från någon av tillverkarna han nämnde.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2005-07-23 18:45
så dessa skulle alltså trots den påstådda livslängden och priset vara som vilka cd-r skivor som helst?

har ni någon länk till någon kvalitetsskiva som ni rekomenderar då? en skiva som håller ett antal år utan problem? skulle vara tacksam för länktips

Rappare

2005-07-23 18:57
Känns ju som dom försöker köra värsta fulingen och sälja gamla CD's som något exklusivt...

Kör på det BMAN sa, som sagt, CD's/DVD's pajar inte såvida man inte hanterar dom taskigt (inom rimlig tidsram).
Officially not impressed.

2005-07-23 19:19
Sci-Fi, hur får du det till att jag försöker sälja något? jag är ute efter att köpa kvalitets cd-r skivor, inget annat.

Rappare

2005-07-23 19:24
Hur får DU det till att jag påstår att du försöker sälja något? :)
Officially not impressed.

2005-07-23 21:03
Tydligen så ska "Kodak Gold Ultima" anses vara arkivsäkra med sin guldbeläggning. Vart man köper dem vet jag inte, men hade jag vart du så hade jag nog försökt hitta dem.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2005-07-23 22:48
jag kommer ihåg att teknikmagasinet och/eller kjell & co sålde "Kodak Gold Ultima"-skivor innan. jag har inte kollat upp deras skivor på sistone, men innan hade Kjell & Co rätt många märken, skivor och olika kvalitéer på sina skivor.

ett tips är att hålla sig så långt bort från Clas Ohlson's och Biltema's CD-R skivor, då jag utav egen erfarenhet har märkt hur usla dessa skivor är. håller dom en vecka i ett fodral så ska man vara glad. Clas Ohlson's CD-R skivor är dom sämsta jag haft faktiskt. deras DVD+R skivor är rätt bra, men det är väl dom enda skivorna som håller hyffsad kvalitét hos C.O. skulle jag tro.
du får tycka vad du vill, bara du tycker som jag!

2005-07-24 13:02
Vet inte om hastigheten av bränningen påverkar livslängden?
Annars bränn de fina skivorna du köper i 2x.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net