I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-07-04 02:18

Fansubs

jag undrar om man vågar tanka fansubbad anime(torrentfiler) och hur kan man skydda sig? med det där guardianNått prgoramet?

Alla är idioter, även om man inte tycker det själv, det beror bara lite på hur man ser på människan

2005-07-04 07:12
Torrent är väll inte svårt att spåra? Man ser ju IP på alla som tankar direkt i klienten.

2005-07-04 08:38
men man får fortfarande inte kolla personuppgifter hur som helst via IP-nummer, det är olagligt som jag har förstått det. Piratbyrån ownz.

Dessoutom det är stortankarna som åker dit, speciellt anime är rätt lugnt eftersom mycket anime inte finns att få tag på i Sverige ännu. Industrin växer ju visserligen här men jag kan sätta mina sista slantar på att tankandet bara har gjort den japanska anime och mangakulturen en tjänst när det gäller europalanseringar. Nu har de ju gratisreklam och dessutom har de inget skäl att jaga folk som tankar produkter som inte finns att köpa eller finns på ett begripligt språk. Anime är defenitivt något av det du kan känna dig säkrast med att tanka hem.

http://www.myspace.com/dirtydonline

2005-07-04 09:49
men man får fortfarande inte kolla personuppgifter hur som helst via IP-nummer Misstänker man brott är det inga problem. Men det ska nog mkt till för att polisen ska gå så långt.

2005-07-04 15:28
Angående om man får kolla personuppgifter så får vi helt enkelt se när de fall som är på gång har kommit upp i domstol. Måste ju ge ett tillräckligt högt straff.

Sen vågar nog jag också säga att det är rätt lugnt med anime.
De gånger det har jagats på allvar har det alltid varit specifika saker de letat, och det har inte varit några episoder av TV-program eller liknande, utan storsäljande filmer och album.
"jag har fin hår. som en waterfall."