I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-05-31 09:55

Dator död...

Har fått rätt grova problem med min datorn.. datorn går inte igång.. när jag trycker på start knappen så snurrar fläkten 2 varv o sedan händer inget mer..

Vet att de där msn viruset säkert drabbat datorn som spred sig under helgen, men en sånt där sketet msn virus brukar väll inte göra så att hårdvaran pajar?
min andra gissning va åskan i lördags för de va ungefär då den slutade fungera men hade tvn o massa annat kopplat till samma el uttag o där har inget annat slutat fungera..

vad kan det vara som pajat? nät agrigatet eller vad de nu heter? moderkortet? vad kan det vara när fläkten faktiskt snurar igång för en kort stund när jag sätter på datorn..? vad kan jag göra för att hitta felet?

tidigare har alltid en format c: löst problemet men nu får jag inte ens igång datorn, så gott som död...

r.i.p. eller så hjälper ni mig..

2005-05-31 13:10
Prova att byta ut nätaggregatat, det är förmodligen det som har gett upp.
// pause

2005-05-31 16:18
aa okej (upp)

2005-05-31 22:40
Datorn går ju inte ens igång..

2005-06-01 09:35
hmm antar att de är inget man kan göra när datorn inte ens går igång som gummo skrev..?

2005-06-01 09:46
Jo det finns alltid alternativ.

Om du har en polare med en dator som e lik din kan du fråga om han vill hjälpa dig.. isf kan du byta ut vissa delar med han och kolla om det funkar med dom.. gör det en och en. typ processorn först osv osv.

Hade en dator som startade och sen stängdes av efter någon minut.

Det var processor fläkten som hade blivit för svag.. så datorn blev varm som en gris. så den stängdes av pga säkerhets inställningarna..
=-=Ge mig en andledning att stanna=-=<br> <br>

2005-06-01 10:38
Men hans går inte ens igång. Byt nätagg!