I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sweden.exe virus, spyware, nåt är det

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-05-04 19:02

sweden.exe virus, spyware, nåt är det

Får fram en icon på skrivbordet där det står click me, en grön logga med nåt som ser ut som ett "V" i det.
Filen lägger sig i system32 mappen men kommer såklart tillbaks bums jag startat om.
Popupsen blir det också en massa men inget porr till min förvåning. Reklam med Spray och Tradera för att ta två exempel.
Har inget virusprogram men har kört spybot, adaware, microsoft antispyware och CWShredder men det hjälper inte, också gjort det i felsäkert läge och tagit bort suspekta filer därifrån.

Har inget virusprogram installerat.
Finns det nåt virusprogram man kan köra på nätet eller ladda ner en trial eller liknande?

Någon som vet hur man fixar detta problem? Slöar ner datorn lite och är allmänt väldigt irriterande.
justja, har också prövat med att gå in på utforskaren och ta bort alla filer från idag och igår för det var idag jag uppmärksammade problemet. Varför är för att jag fått för mig att jag läst att det är dll filer som gör att grejer kommer tillbaks och att sweden.exe har då lagt en dll fil i min dator också och att det skulle gå bort genom att jag tog bort alla filer.

Så please hjälp mig nu

Thats so 97
Le Life Quiet
---Input Moustache Here---