I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

skit i datorn! (virus)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-05-03 23:03

skit i datorn! (virus)

vettefan vad som hänt men de kom upp en jäkla massa popups o skit när jag startade datorn idag.
så skaffade jag ad-aware SE o checkade, 400 "critical files" som sen blev till 69, sen till 2 o nu bör de va borta. men de verkar fortfarande vara skit i datorn, jag använder firefox men t.ex. när jag ska in på min startsida www.1.nu så kommer ja bara till en vit sida. sen när jag ska in på playahead (JAJA :)) så när ja ska logga in så kommer jag bara till "loggar in.." sidan så fastnar det, det där gäller alla sidor när jag ska använda mig av explorer (alltså hotmail, whoa) de fastnar när jag ska logga in.

och popupsskiten får jag inte stopp på, gryyymt störande me popups!

och sen ännu en sak, en grön ikon med namnet "click me" hade lagt sig på skrivbordet, jag klickade inte på den utan kollade på egenskaper och den hette ngt i stil med "sweden" o låg i system32, så ja gick dit o tog bort den manuellt.
men det kommer upp en popup till o från där det står ngt i stil med "detta är inte ett gratis samtal, utan det kostar.." fast på engelska, o d enda man kan göra är att klicka på ja eller nej, och jag har då bara använt nej-knappen.

jag har norton, men vafan ska inte de sätta stop för sån här skit? hjälp mig nu goddamnit ;)