I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

mobiltelefonens förvandling till multimediamaskin.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-04-29 17:02

mobiltelefonens förvandling till multimediamaskin.

är det bara jag som stör mig på detta?
är jag den enda som inte vill ha kamera och mp3spelare och shit?
för mig räcker det med att man har möjlighet att ringa, skicka sms och att mobilens batteritid är bra.

jag vill ha svar.
är verkligen 3g-utvecklingen nödvändig?

/jakob

xo

2005-04-29 17:02
du är inte ensam och nej, det är ingen nödvändig utveckling!
REC #26<br>Team EA-Racing

2005-04-29 17:05
skönt att det finns folk som sympatiserar.
xo

2005-04-29 17:06
Sitter också och klämmer på min 5110. Bästa mobilen någonsin tillsammans med 3210, saknar ju dock ordlista i 5110.
http://www.myspace.com/maurus1 <--- Ett gäng beats, hata eller älska!

2005-04-29 17:08
varför gå runt med mobil, kamera och mp3 spelare när det räcker med 1?
----------------------

2005-04-29 18:01
haleluja.

tack, det där behövdes! jag blev häromdan utskälld av en snubbe pga av att vi sålt en sån "jävla skittelefon" till honom. anledning? jo, mp3-låtarna gick inte att använda som ringsignal. "ge mig en RIKTIG telefon för fan" och slängde den på disken. annars fungerade telefonen utmärkt.

och en två tredjedelar av världens barn svälter..
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2005-04-29 18:14
Jag håller min 3210 kär, förmodligen den bästa mobilen som gjorts. Så jävla skönt att slippa tusen knappar och tusen funktioner. Jag är nöjd bara jag kan ringa, ta emot samtal, skicka SMS, ta emot SMS, den har alarmklocka och kalkylator och en enkel telefonlista.

Vad i helvete ska man med resten till? Fyfan. Kommer inte köpa en ny mobil förrän den här går sönder bortom alla möjliga försök till reparation.

Dessutom håller den förbannat bra, vet inte hur många gånger den tappats i marken eller slängts i väggen eller fått lite fukt eller härdad iskall kyla. Mitt barn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-29 20:16
Crill-Oh: shit. snubben låter hemsk. jag är fan rädd för sådana.

Clajlo: ääh, jag tycker 3210an är lite tung. inget fel med lätta och små telefoner som inte tar någon plats. men just det här med alla finesser har jag aldrig förstått.
xo

2005-04-30 04:29
Jag dras med min 5210 och är så nöjd så. Det ska gå att ringa, skicka sms och klara sig utan laddning några dagar, som tidigare nämnt, det räcker. Att den även tål några omgångar med asfalten är ju inte heller ett minus.

2005-04-30 04:37
jag ska få en samsung A800 i födelsedagspresent. jag kommer enbart att använda den för sms och samtal. det enda som är dåligt med den är att man inte kan göra sin egen musik på den, som på nokia 3310. det suger, men nu får jag äntligen en snygg liten mobil som passar mig.

och ja, det är helt sjukt att man inte bara kan få en bra, snygg mobil som inte har mer än sms, bra batteri och samtalsfunktioner.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2005-04-30 05:05
inte ensam,

mobil som går att ringa på som inte är för stor.. helst ingen kamera.. softare med digitalkamera separat.. samma med mp3-spelare..

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2005-04-30 11:15
fan spisar är ganska dåliga med kanske börja med läger eld istället
----------------------

2005-04-30 11:23
haha, vilka jävla bakåtsträvare :)
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2005-04-30 11:43
haha det var väl såhär folk reagerade på att mobiltelefonen kom från första början. folk sa nånting i stil med "när jag är ute känner jag knappast för att jag vill ringa nån", men se, nu har ju alla användning för den.

allt som är bra för utvecklingen tycker jag är schysst, det kanske inte känns så übernödvändigt med alla tusen funktioner men heey, det sa väl folk om tvn också osv..
baeng

2005-04-30 15:13
vad är det för tusen funktioner som finns på teven?

och varför är man en bakåtsträvare när man vill ha sin telefon till att bara prata i? det är väl vad den är gjord för?
jag spelar inte tennis med golfklubban.
xo

2005-04-30 15:45
vibe
om du inte vill delta i utvecklingen slipper du: köp inte en ny mobil... ?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-04-30 15:58
apskaft P21

å andra sidan, tappar du bort en, försvinner allt.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-04-30 16:04
I want it all, har köpt en Nokia 6230 nyligen, det fina med den är att man trycka i mer minne i den, finns 1gb MMC minne för ca 6-700, yay! 1gb Kamera/Mp3 minne, inte så illa faktist..

Hellre 1 grej än 3 onödiga jävla grejjer. Känns så meningslöst å släpa på flera grejjer när det endå finns allt i ett med duglig kvalitet på kamera/mp3.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2005-04-30 20:04
ett jävla gnäll på er, är det bara för att ni inte har rådmed en 3G telefon eller? ;) låt oss som köpt en telefon vi gillar och fortsätt klaga på nått annat istället! ert val ju, vi gnäller ju inte på er.
http://www.emnordic.se http://sthlm-underground.blogspot.com http://www.myspace.com/janne303

2005-05-01 12:04
jag håller verkligen men mobilfetishister är den värsta sortens människor. hade en kille som köpte 6 nya mobiler under tiden jag låg i lumpen med honom.. det är sjukt!

och min poalre sa igår om sin nya att ja den är grym men det är svårt att se skärmen i dagsljus. skall det vara det på en ny telefon för flera tusen tycker ni? nej tacka vet jag min stötsäkra nokia 5210 med svartvit skärm den kan man lita på.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-05-01 12:15
Jävla teknikvägrare :)
Det är ingen som tvingar er att använda den nya tekniken.
Fritt fram att köra vidare på era 3210:or :]
Jag ser då säkerligen fram emot när internet integreras i större utsträckning med mobiltelefoner.
Viva la revolution.
Look with your own eyes - See with your own mind

2005-05-01 16:07
om ni inte gillar utvecklingen så använd den inte...ingen sätter en pistol mot huvet och tvingar er att använda en tex 3g-mobil.

håll kvar vid eran 2110 eller vad ni använder.