I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trådlöst nätverk

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-03-22 12:54

Trådlöst nätverk

Tja, jag köpte en HP pavillion zv5000 för ett tag sen, då kunde man installera ett trådlöst nätverk på den, men sen crashade datorn och jag vart tvungen o återställa men ikonen som blinkade för att installera trådlösa nätverket har försvunnit, det går heller inte o hitta på mina nätverksanslutningar....tror d måste vara drivrutinerna som e borta..54g™ integrerat 802.11 b/g heter själva kortet, nån som har en susning hur man fixar det??

Walk against me and it will be the last steps you take nukkah!.....Dirrrrty Dirrrrty!! www.dirtyrecipe.com

2005-03-22 12:57
Kolla i enhetshanteraren om det dyker upp. (Windowstangenten + pause -> Hardware -> Device Manager.

Det kan vara så att kortet hittas men ingen anslutning är konfigurerad. Kör du XP SP2 så går du till Start -> Programs -> Accesories -> Communications -> Wireless network setup wizard.

En tredje grej att kolla är om kortet är aktiverat i BIOS. Kolla runt efter lämplig inställning och dra igång det därifrån.
// pause

2005-03-22 13:27
Tackar för din hjälp....mina datorkunskaper är ganska begränsade så när jag går in i BIOS vad är det man ska hålla ett öga efter??
Walk against me and it will be the last steps you take nukkah!.....Dirrrrty Dirrrrty!! www.dirtyrecipe.com

2005-03-22 13:29
Jag har en likadan dator och efter formatering var drivrutinerna till trådlösa nätverkskortet borta och wireless-lampan-knappen lyste inte på datorn. Det följer med en skiva med alla drivrutiner som behövs, om du nu har kvar det som följde med datorn..

"jag är som den värsta actionfilmen från usa"

2005-03-22 13:49
Santiago P27: Du ska kolla efter allt som har med Wireless / Nwtwork whatever. Så mycket brukar det inte vara att kolla igenom.

Har du kollar de övriga sakerna?
// pause

2005-03-22 18:56
Danke!!! problemet e fixat nu, en polare fixade biffen....men nu har jag ett nytt jävla problem med datorn hahaha, tar fan aldrig slut asså, nu funkar inte min mp3 spelare, en M-Any slim box, installerar programmet men när jag sätter in sladden i USB blir det knas efter att datorn installerat drivrutinerna för USB device, får blåskärm o blir tvungen o starta om....anyone know?