I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

räknar ner till domedagen (lsass.exe)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-03-18 23:19

räknar ner till domedagen (lsass.exe)

Datorn fungerar utmärkt att starta upp. Desvärre så fungerar det inte riktigt lika bra att aktivera internet då ett felmedellande dyker upp efter föga minuten. Jag blir informerad om hur lsass.exe har stängts ner och en mätare räknar ner sekundrarna tills det windows stängs av.

jag blir inte klok på detta problem och har ingen aning om vad som står på tok!

hjälp mig snälla.
tack.

Im not a fish.

2005-03-18 23:32
http://securityresponse.symantec.com/avc ..

När nedräkningen börjar: start -> kör -> shutdown -a

Se till att alltid uppdatera windows, använd brandvägg och surfa förnuftigt.

2005-03-18 23:33
jag löste det genom att installera en brandvägg innan jag gjorde något med internert över huvud taget. varför det fungerade vet jag inte men det gjorde det i alla fall! jag har win2000 pro och zonealarm gratisversionen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-19 17:04
ja, det här är ju säkerligen en bas-variant av Sasser-worm. Som sagt: uppdatera windows.
Skaffa gärna ett antivirusprogram då det här viruset kan vara en ren jävla plåga att ta bort manuellt.
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2005-03-19 22:56
haha nae mina små vänner lsass.exe är INTE sasser.
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2005-03-20 00:39
vad är det egentligen för probem då? visst visst man kan väll googla men ändå!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-20 12:54
oneoo P4: Ganska drygt inlägg... Hjälp honom istället

2005-03-20 16:56
oneoo P4, så nu helt plösligt kommer du allas våran guru inom datavärlden och påstår att Sasser inte angriper Lsass.exe?? *applåderar hjärtligt*
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!