alla som är kunniga på DV kameror HJÄLP!
---------------------------------------- ---------------------------------------- hejsan bullen! jag har seriösa problem med min senaste produktion, har några utomhusscener som måste filmas men varje gång jag försöker så pajjar kameran, förmodligen av att det är lite kallt ute. kameror som jag hittills har förbrukat är 2 st Sony 9000 kameror och 1 st Sony pd150, på tre olika tillfällen med exakt samma fel på alla tre. jag har varit mkt nogrann med utrustningen och har tänkt på att det kan bli kondens så jag var ner till skohandlarn och fixa sånna där små fuktpåsar plus att jag har kört rengöringsband innan jag ska ut å filma . 9000 kamerorna har fungerat i ca 40 min båda två medan pd150 kameran har slutat funka efter ca 20 min. problemet som uppstår är att först så blir det knas med fieldsen, varannan rad liksom "hänger" sig å bilden fastnar sen så kommer det inte in någonting på bandet. ska tilläggas att jag har försökt med flera olika band så det kan inte ha något med banden att göra. någon som har varit med om samma problem? juste en viktig sak till att tillägga är att jag har spelat in på kvällen och det har som kallast varit 9 minus ute. snälla HJÄLP!!
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
|