I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-03-03 01:29

jobbig datorkrash.

nu har min dator krashat totalt. satt vid den en kväll då den bara slocknade. sedan när jag skulle starta den igen så kommer den inte in i bios. cd romerna laddar och lampan till hårddisken lyster för fullt. men på skärmen kommer bara skärmens egna självtest fram som säger att skärmen funkar ordentligt och jag ska kolla skärmens powercable och computercable. men jag tror inte felet ligger i skärmen eller grafikkortet efter som det då brukar tjuta i biosen. men datorn kommer inte så lågnt utan tickar bara en gång sedan står och surrar. inget pipande eller något som indikerar att datorn har kommit så lågnt som till eller igenom biosen. finns det någon som är riktigt duktig på dator. kan endel själv men svårt nu när man inte får några felmedelanden eller någonting. någon som är datorsnille som kan veta var feler ligger? eller är den bara helt paj nu och går inte att lagas? hehehe.

tack på förhand.