I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hjälp med microsoft word

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-01-25 17:09

hjälp med microsoft word

jag håller på & skriver ett arbete men jag kan max skriva en mening innan en felrapportsruta kommer upp om att programmet måste avslutas. det har aldrig hänt innan men nu har det hänt 5 gånger i rad på 10 minuter. har startat om datorn men utan resultat.

hur löser jag det här?

heja hif!

2005-01-25 17:50
Stäng av all automatisk korrigering av ord samt stavningskontrollen. Allt sånt hittar du under Tools-menyn. Det löser inte problemet men du kan kanske komma runt det iallafall.
// pause

2005-01-25 17:52
okej, tack. ska testa det.

dokumentet som krånglar är på 6 sidor, kan det ha något med det att göra?
heja hif!

2005-01-25 17:58
kommer dokument som är sparade efter det datumet som jag sätter systemåterställningen på att finnas kvar efter på hårddisken eller ska jag spara över dom?
heja hif!

2005-01-25 18:06
jag gör en backup på filerna nu och testar en systemåterställning sen.

är lite lagom konfunderad för när jag började skriva ett nytt dokument så fungerade word utan problem men så fort jag öppnar upp filen där jag har skrivit mitt arbete så stänger sig word. kan det bara vara fel på ett dokument?
heja hif!

2005-01-25 19:36
fitahvah P24, jag har kopierat delar utav texten till ett nytt dokument men det fungrar inte heller. helt nya domkumenmt går däremot att skriva problemfritt.
har gjort en systemåterställning men det fungerar fortfarande inte. ska testa med ett tidigare datum.
heja hif!

2005-01-25 21:27
försök att öppna dokumentet i wordpad som ligger under program-tillbehör.

Ingen stavningskontroll och rolig layouting men det funkar att skriva med i alla fall.
"Rätten att driva med något är mycket viktigare för ett samhälle än rätten att inte bli förlöjligad, eftersom det första är frihet och det senare förtryck." (Rowan Atkinson)