I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med Windows XP servicepack 2.0!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-12-16 16:39

Problem med Windows XP servicepack 2.0!

Tjenare alla!

"Mitt internet" kraschade helt för ca 1 vecka sen. Trodde det var nåt fel på min burk iom att jag haft massa strul med mjukvara o sheit pga virus o sånt... Efter att jag vridit o vänt på allt som finns på datorn och på mitt Kabel-modem (jag har kabel med Visit AB, lokal leverantör, Linköping) så ringde jag supporten. Killen jag pratade med kom direkt på felet! För ca 1 vecka sen la jag in Windows update service pack 2.0. Tydligen fukkar det fett med Win - registryt och ser till så att jag inte hittar IP - adress när jag ska koppla upp. Och följaktligen kan jag inte heller koppla upp mig. Jag fick ett (inofficiellt) tips av supporterkillen att tanka en fil som skulle fixa alllt. Jag fixade filen men den hjälpte inte (ska posta namnet på den när jag kommer ihåg). Nu återstår alltså bara att ominstallera allting! Såvida inte ni datanördar här på Whoa kan hjälpa mig. Mitt öde vilar i era händer...

HJÄLP! /KhrizT

"Som att bo ihop med en väldigt liten alkoholist" // Jonny Depp om att leva med sin son