I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-11-08 18:28

trasig hårddisk

jag skulle nyss koppla in en fläkt till min dator för den var alledels förvarm, ingen fläkt på grafikkortet. så jag tog en fläkt från min gamla 166a som bara står och skräpar, då var det fel uttag så den passade inte in att koppla in i moderkortet. då tog jag och kapade sladden så jag fick sånna ståltrådar, och stoppade in den i en grej som gick till hddn, där en annan fläkt även var inkopplad sen tidigare. och eftersom jag inte är så teknisk så kopplade jag bara in utan att tänka, sen skulle jag starta datorn och ingen av fläktarna fungerade, då puttade jag lite löst på grejen där jag hade kopplat in fläkten och datorn slocknade. jag testade starta datorn och det verkade funka fint tills jag fick upp ett meddelande som löd: "disk boot failure, insert system disk and press enter.". så nu tror jag att hddn har pajjat men har dragit ur strömkabeln ur nätagget och ska låta den vila och se om den funkar sen. vad tror ni, kan det blivit kortslutning eller något så hårddisken har pajjat och jag måste köpa ny, eller räcker det med att låta den vila lite utan ström?

jag tror tyvärr den pajjat och jag har då inte råd med någon ny hdd förrän den 20e, om ens då.

peace.

blev visst lite långt :)